
Podaj swój e-mail, jeżeli interesują Cię informacje o nowościach i promocjach.

Dzika kuchnia. Zielnik i książka kucharska w jednym
towar niedostępny






Opis
To praktyczny przewodnik po ponad dwustu dzikich roślinach jadalnych Polski, takich jak: bez, brzoza, chmiel, czosnek niedźwiedzi, czeremcha, klon, łopian, pokrzywa, podbiał, tatarak i wiele, wiele innych. Każdy rozdział wyjaśnia, gdzie szukać danego gatunku i jak go rozpoznać, które części rośliny są jadalne, podaje informacje na temat okresu zbioru, substancji czynnych i właściwości farmakologicznych rośliny, a także jej tradycyjnego i współczesnego użytkowania w różnych kulturach.
W książce znalazło się ponad sto przepisów na różnorodne potrawy, między innymi: krupnik z nasion babki, nalewkę z owoców barszczu, pierogi z liśćmi bukowymi, japońskie ciasteczka z bylicą, rosyjskie powidła z czeremchy, czyściec błotny po rzepnicku, piwo łopianowo-mniszkowe, gołąbki zawijane w liście funkii i szwedzką zupę różaną.
Książka, bogato ilustrowana zdjęciami i rycinami, wzbogacona została o pasjonujące zapiski i rozmyślania autora o miejscu człowieka w przyrodzie, zaczerpnięte ze zbioru felietonów W dziką stronę.
"Ta książka, jak i cała praca Łukasza, jest niesamowitą inspiracją do tworzenia współczesnej kuchni. Warto poznać tajniki natury i tkwiący w niej potencjał…"
(WOJCIECH MODEST AMARO, 1*Michelin Star, Atelier Amaro *)
"Bez problemu identyfikujemy setki produktów w supermarkecie, natomiast znalezienie jedzenia na łące lub w lesie wydaje się niemożliwe. Łukasz Łuczaj przywraca nam bogactwo gatunków roślin, które służyły wielu pokoleniom. Sprawia, że tajemniczy, bezimienny gąszcz staje się rozpoznawalny, oswojony i smaczny."
(Agnieszka Kręglicka, restauratorka, felietonistka)
Autor: Łukasz Łuczaj
Dane techniczne
Autor | Łukasz Łuczaj |
Data wydania | 2013, Sierpień |
Numer wydania | 1 |
ISBN | 978-83-10-12378-7 |
Liczba stron | 320 |
Wymiary | 195 x 255 mm |
Okładka | twarda |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.