
Podaj swój e-mail, jeżeli interesują Cię informacje o nowościach i promocjach.

- Prenumerata NŚ 2024 (roczna - Polska)
- Prenumerata NŚ 2024 (roczna - Zagraniczna)
- BETAVEN koncentrat z błonnika owsa - proszek (180g)
- Acerola (100 tabletek)
- Misja. Nie wystarczy wierzyć. Trzeba wiedzieć
- Znak Miłości - naklejki (500 sztuk)
- Płomienna Gwiazda. Wyzwolenie Tom 1-2 (oprawa miękka)
- Nieznany Świat 12/2023 (396)
- Przemiana Ludzi i Ziemi. Rekalibracja
- Odpowiedź
Granice nauki
Cena regularna:
39,90 zł
towar niedostępny






Opis
Czy matematyka jest poezją? Jak szukać sensu we Wszechświecie? Gdzie leżą granice czasu, przestrzeni i prawdopodobieństwa?
Prof. Michał Heller zastanawia się nad trzema zasadniczymi zagadnieniami: czym jest nauka i czemu zawdzięcza ona swoje sukcesy? Jak teorie naukowe mają się do rzeczywistości? Jakie miejsce w naukowym obrazie świata zajmuje człowiek: twórca nauki i odkrywca praw przyrody?
Przedmiotem refleksji i analiz wybitnego filozofa i kosmologa są procesy dotyczące zarówno Wszechświata - rozumianego jako całość - oraz pewnych jego aspektów i zjawisk zachodzących w samej nauce.
"To, co znajduje się poza granicami, nie należy (jeszcze) do nauki, ale stanowi dla niej wyzwanie, obietnicę dalszych podbojów, ale i ryzyko porażek. Metoda prób i błędów jest wpisana w metodę naukową.
Co więcej, granice niejako prowokują, aby je przekraczać. Prowokacja ta tkwi w horyzoncie prac badawczych i jest odpowiedzialna za pewną agresywność nauki. Stąd dyrektywa metodologiczna: naukowiec nigdy nie powinien poddawać się wobec nowych pytań, a priori przyjmując, że wykraczają one poza sferę kompetencji naukowej metody. Nie chodzi jednak o to, żeby przekraczać granice metody, lecz o to, by udoskonalając metodę, przesuwać jej granice."
(Michał Heller)
Dane techniczne
Autor | Michał Heller |
Data wydania | 2012 |
Numer wydania | 2 |
ISBN | 978-83-7886-355-7 |
Liczba stron | 344 |
Wymiary | 125x195 |
Okładka | miękka |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.