
Podaj swój e-mail, jeżeli interesują Cię informacje o nowościach i promocjach.

- Prenumerata NŚ 2024 (roczna - Polska)
- Sirius-D Classic (100g)
- Sirius-D Sport (100g) o smaku kurkumy i cynamonu - podwójna moc
- Otwarcie trzeciego oka
- Bajki nie tylko chińskie dla ambitnych
- Klucze Henocha - Księga Wiedzy
- Medytacje. Dobra Karma
- Wspomnienia. Dobra Karma
- Nieznany Świat 12/2023 (396)
- Prenumerata NŚ 2024 (roczna - Zagraniczna)
Tajemnica czasu
Cena regularna:
32,90 zł
towar niedostępny






Opis
Czas jest naprawdę zagadkowy. A Carlo Rovelli jak nikt inny potrafi rozświetlać naukowe zagadki w sposób, który nam wszystkim otwiera oczy na zupełnie nowe światy – światy skryte w gąszczu tajemnych wzorów fizyki teoretycznej.
Obraz czasu przed Newtonem
Obraz czasu po Einsteinie
Czas cieplny
Gdzie się podziała teraźniejszość?
Czy czas rzeczywiście spowalnia się i przyspiesza?
Dlaczego wszechświat miał dawniej mniejszą entropię?
Czy istnieją kwanty czasu?
Z czasem jest jak z płatkiem śniegu na dłoni – stopniowo, gdy mu się przyglądasz, roztapia się pomiędzy palcami i znika. Tradycyjnie myślimy o czasie jako o czymś podstawowym, linearnym, co płynie jednostajnie i niezależnie od wszystkiego innego. Przeszłość jest ustalona, przyszłość pełna możliwości… Wszystko to okazało się nieprawdziwe.
To, co nazywamy „czasem”, jest złożonym zbiorem struktur. Poddając czas coraz dokładniejszej i głębszej analizie, kawałek po kawałku, odarliśmy go z kolejnych warstw. Właśnie o tym jest ta książka. Ale nie tylko. W bezczasowym świecie musi przecież istnieć coś, co prowadzi do wykształcenia się takiego czasu, do jakiego przywykliśmy – z jego porządkiem, przeszłością różną od przyszłości i gładkim płynięciem. Nasz czas musi się jakoś wokół nas wyłaniać, przynajmniej dla nas i w naszej skali.
Dane techniczne
Autor | Carlo Rovelli |
Tłumacz | Jeremi K. Ochab |
Data wydania | 2019 |
Numer wydania | 1 |
ISBN | 9788372298072 |
Liczba stron | 208 |
Wymiary | 145 x 205 mm |
Okładka | miękka |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.