Wewnetrzny świat traumy. Archetypowe obrony Jaźni

wewnetrzny_swiat_traumy.JPG
  • promocja
Dostępność: brak towaru
Cena: 44,00 zł 55,00 zł 44.00
Najniższa cena z 30 dni przed tą promocją: 55,00 zł Jeżeli produkt jest sprzedawany krócej niż 30 dni, wyświetlana jest najniższa cena od momentu, kiedy produkt pojawił się w sprzedaży.
ilość egz.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Prezentując reakcję „drugiej linii obron” psychiki na wczesne doświadczenie traumatyczne Donald Kalsched integruje perspektywę psychologii analitycznej, wywodzącej się z prac C. G. Junga i psychoanalizy, szczególnie teorii relacji z obiektem. Autor pokazuje, jak psychika reaguje „do wewnątrz” na przygniatające wydarzenia życiowe. Funkcją opisywanego przez niego archetypowego systemu samoochrony psychiki jest zachowanie straumatyzowanego rdzenia osobowości i odizolowanie go od rzeczywistości, co w późniejszym czasie ma daleko idące konsekwencje dla funkcjonowania osoby, tak często obserwowane przez psychoterapeutów w ich pracy klinicznej. To nie sama trauma stanowi wstrząs dla psychiki według Kalscheda – psychika uczestniczy w nim, traumatyzując siebie samą w odpowiedzi na druzgocące wydarzenia i odcinając od potrzeb i pragnień psychicznych.

Analizując powstawanie i działanie archetypowego systemu samoochrony, Donald Kalsched nawiązuje do prac Carla Gustava Junga i innych praktyków Jungowskich i psychoanalitycznych, w tym do Donalda Winnicotta. I ilustruje swą pracę bogatymi przykładami z pracy klinicznej, analizy snów i baśni.

Książka godna polecenia zarówno dla klinicystów zajmujących się pracą z traumą jak i dla wszystkich zainteresowanych psychologią Jungowską, a szczególnie jej wymiarem związanym z rozumieniem doświadczenia traumatycznego.

Tłumacz: Małgorzata Kalinowska

Dane techniczne

Autor Donald Kalsched
Tłumacz Małgorzata Kalinowska
Data wydania 2016, Kwiecień
Numer wydania 1
ISBN 9788377856369
Liczba stron 352
Wymiary 160 x 235 mm
Okładka twarda z obwolutą

Opinie o produkcie (0)

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl