
Podaj swój e-mail, jeżeli interesują Cię informacje o nowościach i promocjach.

- Prenumerata NŚ 2024 (roczna - Polska)
- Prenumerata NŚ 2024 (roczna - Zagraniczna)
- BETAVEN koncentrat z błonnika owsa - proszek (180g)
- Acerola (100 tabletek)
- Misja. Nie wystarczy wierzyć. Trzeba wiedzieć
- Znak Miłości - naklejki (500 sztuk)
- Płomienna Gwiazda. Wyzwolenie Tom 1-2 (oprawa miękka)
- Nieznany Świat 12/2023 (396)
- Przemiana Ludzi i Ziemi. Rekalibracja
- Odpowiedź
Wszechświat jako nadmiar
Cena regularna:
45,00 zł
towar niedostępny






Opis
Książka składa się z „małych opowieści o wielkim kosmosie”, a także z tekstów o końcu świata, o naszych wyobrażeniach na temat kosmitów oraz o udanych i chybionych próbach przewidywania przyszłości. Przy okazji 50-lecia lądowania na Księżycu autor zastanawia się, jak wyglądałaby ziemska astronautyka bez tego ciała niebieskiego, jak przedstawiano Księżyc w literaturze SF i czy dojdzie wkrótce do nowego wyścigu na Srebrny Glob. Nie obawia się dywagować o sensie Wszechświata oraz o pomyśle, że jest to gigantyczny komputer, który coś oblicza. Tytułowy tekst stawia tezę, że potrzeba było tak ogromnego nadmiaru masy, energii i przestrzeni, by w jednym miejscu kosmosu powstała cywilizacja istot rozumnych.
Nawet gdy autor bierze się za tematy podejmowane wcześniej w literaturze popularnonaukowej, czyni to w sposób odmienny od tradycyjnych ujęć. Wielokrotnie jego sądy idą pod prąd ustalonych poglądów. Dodatkową atrakcją jest odwoływanie się do literatury SF, która w ten sposób staje się tłem i kontrapunktem tych wywodów. Erudycja, kompetencja i szerokie spojrzenie na spektrum tematów związanych z miejscem ludzkości w kosmosie – oto zalety wyróżniające „Wszechświat jako nadmiar” z grona podobnych opracowań.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Dane techniczne
Autor | Marek Oramus |
Data wydania | 2019, Sierpień |
Numer wydania | 1 |
ISBN | 9788381166669 |
Liczba stron | 488 |
Wymiary | 140 x 205 mm |
Okładka | miękka |
tagi | kosmos |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.