
Podaj swój e-mail, jeżeli interesują Cię informacje o nowościach i promocjach.

- Historia ewolucji świadomości
- Prawa ewolucji świadomości
- Rady Szeptunki. O medycynie inaczej
- Sirius-D Classic (100g)
- Dlaczego jesteśmy na Ziemi?
- Podróż na Jowisza
- Alfa Aktive 30 x 20 ml (600 ml)
- Człowieku sam poznaj siebie
- Samodiagnozowanie w medycynie chińskiej na podstawie emocji
- Narum Caps 150 mg (30 kapsułek)
Ewangelia Tomasza w komentarzach Osho
Cena regularna:
64,00 zł
towar niedostępny






Opis
Ewangelia Tomasza to jeden z najważniejszych apokryfów, czasem określany też jako Piąta Ewangelia. Rękopis odkryty pod sam koniec XIX wieku zawiera tylko 114 wersetów, ale to nie objętość jest miarą jego znaczenia.
Wyjątkowy charakter tego tekstu zdecydowanie odróżnia go od ewangelii kanonicznych. Nie jest to alegoryczna opowieść o życiu Jezusa, ale zbiór wskazówek, które miały być przez niego wypowiedziane. Jezus jest tu raczej opisany jako duchowy przewodnik, którego słowa (jeśli zostaną właściwie zrozumiane) mogą zapewnić życie wieczne. Z tego względu wielu badaczy określa Ewangelię Tomasza jako tekst gnostyczny, podkreślający poznanie i własne, bezpośrednie przeżycie.
Taki jest też klimat komentarzy Osho do tego wyjątkowego tekstu. Jego interpretacje pomagają czytelnikowi nie tylko zrozumieć sens cytowanych wypowiedzi, ale – przede wszystkim – zrozumieć okruchy własnego życia.
Poznanie siebie, jakże często podkreślane przez filozofów, mistyków i przewodników duchowych, to kwintesencja Ewangelii Tomasza. Obszerne wyjaśnienia Osho pozwalają to poznanie przenieść w nasze codzienne życie, byśmy z coraz większym zrozumieniem mogli rozwijać się i rozkwitać.
Niech ten, który szuka, nie ustaje w poszukiwaniu aż znajdzie...
Autor: Osho
Tłumacz: Katarzyna Jamrozik
Dane techniczne
Autor | Osho |
Tłumacz | Katarzyna Jamrozik |
Data wydania | 2013, Sierpień |
Numer wydania | 1 |
ISBN | 9788376492155 |
Liczba stron | 528 |
Wymiary | 145 x 205 mm |
Okładka | miękka |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.