Newsletter
Podaj swój e-mail, jeżeli interesują Cię informacje o nowościach i promocjach.
- Prenumerata NŚ 2026 (roczna - Polska)
- RAMTHA Biała Księga
- Prenumerata NŚ 2026 (roczna - Zagraniczna)
- Misja. Nie wystarczy wierzyć. Trzeba wiedzieć
- Język cudów. Naucz się rozmawiać ze zwierzętami
- Gra życia (i jak w nią grać). Zbiór dzieł dla kobiet
- Karty Numerologii Karmicznej (38 Kart + książeczka)
- 30 znaków z zaświatów. Jak rozpoznawać i odczytywać wiadomości od bliskich, którzy odeszli
- Uwolnienie. Dobra karma
- Atlas Istot Pozaiziemskich
Przepis na potwora. Jak z odkryć naukowych narodził się Frankenstein
Cena regularna:
59,90 zł
towar niedostępny
dodaj do przechowalni
0
Opis
Przełom osiemnastego i dziewiętnastego stulecia to czas ogromnego postępu nauki. Odkryciom w dziedzinie chemii, fizyki czy fizjologii zaczęły towarzyszyć niezwykłe spektakle rozpalające wyobraźnię pospólstwa - publiczne sekcje zwłok, za sprawą których oglądający przerażające pokazy zaczynali wierzyć, że można wykorzystać ciała zmarłych, by powołać do życia nowego człowieka.
Autorka, przyglądając się tym zjawiskom, dostrzega w nich praktyki, które stanowiły inspirację dla Mary Shelley. Jednocześnie dowodzi, że współczesne osiągnięcia nauki (z przeszczepami organów na czele) również mają swe korzenie w dziewiętnastowiecznych pokazach ze zwłokami w roli głównej.
O autorce:
Kathryn Harkup to brytyjska chemiczka, która zasłynęła jako zaangażowana popularyzatorka nauki. W jej dorobku znajdują się publikacje poświęcone rozwojowi nauki na przestrzeni dziejów oraz jej roli w popkulturze. Autorka opublikowała książki poświęcone truciznom pojawiającym się na kartach powieści Agathy Christie, a także śmierci angielskiego twórcy doby elżbietańskiej i dramaturga wszech czasów - Williama Szekspira.
Dane techniczne
| Autor | Kathryn Harkup |
| Tłumacz | Tadeusz Chawziuk |
| Data wydania | 2023 |
| Numer wydania | 1 |
| ISBN | 9788378867371 |
| Liczba stron | 320 |
| Wymiary | 140 x 215 mm |
| Okładka | miękka |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.