
Podaj swój e-mail, jeżeli interesują Cię informacje o nowościach i promocjach.

- Prenumerata NŚ 2024 (roczna - Polska)
- BETAVEN koncentrat z błonnika owsa - proszek (180g)
- Prenumerata NŚ 2024 (roczna - Zagraniczna)
- Narum Plus 150 mg (30 kapsułek)
- 1001 zaklęć. Kompletna księga skutecznych zaklęć, dzięki którym szybko spełnisz każde swoje pragnienie
- Płomienna Gwiazda. Wyzwolenie Tom 1-2 (oprawa miękka)
- Ekstrakt z gojnika (Sideritis Scardica) (300ml)
- Odpowiedź
- Misja. Nie wystarczy wierzyć. Trzeba wiedzieć
- Medytacje. Dobra Karma
Kwestia Spinozy
Cena regularna:
49,99 zł
towar niedostępny






Opis
Kiedy szesnastoletni Alfred Rosenberg zostaje wezwany do gabinetu dyrektora za antysemickie uwagi, które wygłosił podczas szkolnego przemówienia, za karę zmuszony jest zapamiętać fragmenty o Spinozie z autobiografii niemieckiego poety Goethego. Rosenberg ze zdumieniem odkrywa, że Goethe, jego idol, był wielkim wielbicielem żydowskiego filozofa z XVII wieku Barucha Spinozy.
Rosenberg zgłębia życie Spinozy: człowieka, który z powodu swoich nieortodoksyjnych poglądów religijnych został ekskomunikowany z amsterdamskiej społeczności żydowskiej w wieku dwudziestu czterech lat, i wygnany z jedynego świata, jaki kiedykolwiek znał. Choć jego życie było krótkie, nacechowane ubóstwem i izolacją, to tworzył dzieła, które zmieniły bieg historii.
Z biegiem lat Rosenberg pnie się po szczeblach kariery, by stać się zdeklarowanym ideologiem nazistowskim, wiernym sługą Hitlera i głównym autorem polityki rasowej III Rzeszy. Mimo to jego obsesja na punkcie Spinozy trwa.
Irvin D. Yalom, wykorzystując swoje umiejętności psychiatry, bada sposób myślenia dwóch mężczyzn, których dzieli 300 lat: Spinozy, świętego świeckiego filozofa, oraz Rosenberga, bezbożnego masowego mordercy.
Dane techniczne
Autor | Irvin D. Yalom |
Tłumacz | Magadalena Słysz |
Data wydania | 2022, Grudzień |
Numer wydania | 1 |
ISBN | 9788381436694 |
Liczba stron | 464 |
Wymiary | 140 x 210 mm |
Okładka | twarda |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.