
Podaj swój e-mail, jeżeli interesują Cię informacje o nowościach i promocjach.

- Dlaczego jesteśmy na Ziemi?
- Historia ewolucji świadomości
- Rady Szeptunki. O medycynie inaczej
- Sirius-D Classic (100g)
- Prawa ewolucji świadomości
- Klucze Henocha - Księga Wiedzy
- Nieznany Świat 03/2025 (411)
- Podróż do domu. Przypowieść Kryona
- Prenumerata NŚ 2025 (roczna - Polska)
- Sirius-D Sport (100g) o smaku kurkumy i cynamonu - podwójna moc
Zdrada ciała. Psychologia lęku i rozpaczy
Cena regularna:
49,99 zł
towar niedostępny






Opis
W swojej kolejnej książce Alexander Lowen przedstawia tezę, iż praprzyczyną schizoidalnego zaburzenia osobowości jest utrata przez pacjenta kontaktu z własnym ciałem, czyli wyparcie bądź zanegowanie płynących z ciała wrażeń i uczuć. Jest to mechanizm obronny wykształcający się zwykle we wczesnym dzieciństwie jako reakcja na świadomie lub nieświadomie okazywane przez rodziców niechęć i wrogość. Utrwala się on w postaci chronicznych napięć mięśniowych i blokuje wyrażanie uczuć u osoby dorosłej, a także powoduje trudności w relacjach z innymi czy kłopoty ze snem.
Autor twierdzi, że zaburzenia tego nie można leczyć wyłącznie za pomocą psychoterapii analitycznej i że niezbędna jest również praca z ciałem. Przedstawia opracowane przez siebie techniki: pozycje i ruchy terapeutyczne oraz ćwiczenia oddechowe, dzięki którym pacjent może uwolnić tłumione dotąd uczucia.
Wiele miejsca poświęca również na omówienie symptomatologii zaburzenia schizoidalnego, które przejawia się nie tylko w zachowaniu pacjenta, lecz również w powierzchowności, wyrazie twarzy, a nawet ogólnej strukturze ciała i fizjologii organizmu. Swoje tezy ilustruje opisem licznych przypadków pacjentów klinicznych, z którymi miał do czynienia w pracy.
Dane techniczne
Autor | Alexander Lowen |
Tłumacz | Paweł Luboński |
Data wydania | 2022, Grudzień |
Numer wydania | 1 |
ISBN | 9788382529074 |
Liczba stron | 336 |
Wymiary | 140 x 210 mm |
Okładka | miękka |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.